fbpx

Wij zijn van 08.00 - 21.00 bereikbaar

GEEFT SOCIAL MEDIA ADVERTISING JOUW E-COMMERCE BEDRIJF EEN BOOST?

Hoewel social media bekend staat ​​om hun bewustwording, is het ook een krachtige booster voor verkoop. Ontdek hoe jij optimaal gebruik kunt maken van social media advertising.


Social media heeft zichzelf bewezen als een geweldige manier om naamsbekendheid, klantloyaliteit en -tevredenheid te genereren en het websiteverkeer te vergroten in de hoop nieuwe klanten te bereiken. 

Nu steeds meer gebruikers hun aankopen online doen, is social media ook een belangrijk kanaal voor de e-commerce geworden. Volgens Statista geeft 30% van de gebruikers aan iets gekocht te hebben via social media. 


En dat is niet alles. 


70% van de consumenten leest recensies van producten die ze willen kopen op social mediaplatformen zoals Pinterest, Facebook en Instagram


Wat betekent dit?

Het betekent dat social media – en social media advertenties – moeten worden beschouwd als een integraal onderdeel van jouw e-commerce strategie. Dit draagt ​​niet alleen bij aan de omzetstijging, maar helpt ook om jouw merk overeind te houden in tijden van crisis zoals COVID-19. 

Om een ​​voorbeeld te geven: 87% van de consumenten in Duitsland en 69% in het VK heeft meer online gewinkeld tijdens de pandemie. En deze trend was ook over de hele wereld te zien. 



Waarom is social media advertising relevant voor jouw
e-commerce strategie?


Steeds veranderende algoritmen eisen een negatieve invloed op het organische bereik. Facebook de vrije hand geven om te beslissen over jouw contentdistributie kan contraproductief zijn. Je kunt een hoge betrokkenheid en bereik bereiken, maar het hoeft niet per se de juiste doelgroep te bereiken. Met betaalde advertenties ben jij de enige die de beslissing neemt.


Het landschap van social media is competitief en dat kan het een uitdaging maken om het hoogste niveau van aandacht / zichtbaarheid te krijgen. Om die reden is het de moeite waard om, als je gezien wilt worden, je social media strategie een kleine boost te geven. Op die manier ben je op het juiste moment aanwezig in de reis van je klant.


Betaalde advertenties maken jouw targeting haarscherp, omdat het gebruik van meerdere parameters mogelijk maakt, variërend van de interesses van mensen tot locatie- en consumptiepatronen.


Je kunt jouw advertenties optimaliseren voor jouw bedrijfsdoelstellingen, waardoor jouw inkomsten worden vergroot en elke bestede cent telt.




Kortom: hoewel social media bekend staat ​​om hun bewustwording, is het ook een krachtige aanjager van verkoop. Om die reden is het van cruciaal belang voor bedrijven – en met name retailers – om sterk aanwezig te zijn op social media, aangezien dit een cruciale rol kan spelen in de verkooptrechter.


Lees hier hoe jij jouw Facebook-advertentiekosten kan verlagen!






Geeft Social Media Advertising Jou Een Boost?

Bekijk Ook Onze Andere Blog's

Samen online succes behalen?

Groei naar de next level. Wacht niet langer en neem direct actie.

nl_NLDutch